Siirry pääsisältöön


2368. Toisa Marppa Pyhän Paavin vastaanotolla

     Toisa Marppa on taas vauhdissa. Saiska lehden haastattelussa hän kertoi jo toipuneensa poseerausasennon tuottamista poskilihasten jännitystiloista ja paraikaa  asustelee poikaystävänsä kälyn, jo kuollen miehen autotallissa. Asumisoikeuden hän on saanut tähän tilaan pohjalaisten autokauppiaiden lopetettua toistaiseksi rännien asettamisen kulosaarilaisten talojen vinoihin ulkoseiniin, mistä Toisa oli saanut palkaksi pellit koiran koppinsa kattoon. Tosin Toisan täytyy vieläkin vastineeksi veloistaan pitää kaikissa jumppereissaan Martinin puukkomainosta.
    
Saiskan mukaan Toisaa on pyydetty konsultoimaan Ristijärjen kunnan hallitusta ulkoisessa mainonnassa kirkkoherran maineen puhdistamiseksi, kun tämän ja nuorisokuraattorin jalat oli nähty heinäsuovan alla päällekäin. Toisa oli kuitenkin kieltäytynyt asian, koska Toisan entinen kihlattu kunnaninsinööri oli uhannut muutoin johtaa likaveden vesitornin altaaseen, jos Toisan Perse Elleen Lens loistoauto ilmestyy edes naapuri kunnan alueelle.
   
Koska manageri oli sanonut, että Toisa on saanut maineensa turhan takia ja nyt näyttää menettää sen ansaitusti, niin Toisalla ei pitäisi olla mitään valittamista. Toisan pitää nyt vain keskittyä haastattelujen jakamiseen ja Tider kuvien lähettämiseen, ei reinojen miehille vaan tosi miehille. Hänen täytyy myös keskittyä siihen, että pääsisi paavin vastaanotolle tulevien syntiensä anteeksi saamiseksi. Vanhoja syntejä hänellä ei ole. 


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

3803. HS:n pilapiirros eilen ja nyt

Ehkä jotkut ovat havainneet, kuinka HS:n nykyinen pilapiirtäjä Ville Ranta ja hänen edeltäjänsä Kari Suomalainen poikkeavat  pilapiirroksiensa  ilmaisutyyleiltään kuin yö ja päivä. Suomalainen oli viivan mestari Rannan ollessa viivajoukon tulkki. Tällainen asetelma esiintyy myös monessa muussa taiteen lajissa kuten esimerkiksi kirjallisuudessa. Kalle Päätalo oli yksinkertaisen tapahtumien moniselitteisen ja monimutkaisen kuvaamisen lyömätön kingi, kun taas Antti Tuuri niukkasanaisen kirjoittamisen prototyyppi, aivan kuin ihailemani Albert Camus, esimerkiksi Rutto romanissaan. En haluasi asua missään nimessä Rutossa kuvatussa afrikkalaisessa kaupungissa.  Reidar Säreistöniemi oli Lapin värien ponnekas airut norjalaisen Edvard Munchin taulujen tihkuessa Huuto taulussa kammottavan pelottavaa pohjattomuuden tuskaa. Mennään takaisin Ville Rantaan. Hänen vertaamisensa Kari Suomalaiseen ei tee oikeutta Villelle, sillä Kari Suomalaisen aikaan painetulla lehdellä ja tässä tapauk...

3856. Ylen Jälkiviisaat ei meuhkannut, vaan oli Karvalan kynsien alla

Jälkiviisaat yritti olla reteellä ja laaja-alaisella päällä päättäen käsitellä koko Homo Companyin. Nato teemasta keskustellessa Janne Saarikivi nypi harvennutta kaljun alkuaan ja partaansa aivan kuin vertaillen, ovatko karvat kummassakin vielä saman harmaan sävyisä. Olihan ne, minkä teet. Jos Reetta Karvala ei olisi ollut tomera, Saarikivi olisi pitänyt meneillä olevaa aikaa outona monella tapaa. -Vasemmisto hallitus vie maamme Natoon ja joutuu tavalla tai toisella hoitamaan sairaanhoitajien lakon, totesi Saarikivi. Tämä jälkeen aina, kun Saarikivi yritti avata uuden keskustelun aiheen, Karvala torppasi se suoraryhtisenä. -Naton mennään, se on selvä, sanoi Karvala. Saarikivi venytteli pitkiä käsivarsiaan eteen ja taakse osoittaen näin, missä päin ovat imperfekti, preesens ja futuuri. Hän aloitti kuitenkin futuurista. Hän ajatteli näin. -Emme tiedä millaisia riskejä otamme mennessämme sotilasliittoon. -Yhtenä kauniina päivänä pataljoonan verran poikiamme komennetaan Kongoon, töräytti S...

4008. Burkakielto avaa mimiikan keinoja

Burkakieltoon myönteisesti suhtautuvat perustelevat useimmiten kantansa eurooppalaisilla arvoilla tai yleisemmällä argumentilla länsimaisuudella. Näiden arvojen mukaan kuitenkin itse kullakin on vapaus pukeutua haluamallaan tavalla, kuhan noudattaa yleisiä eettisiä ehtoja. Vastahakoisesti asiaan suhtautuvat sanovat, että eurooppalaisuuteen kuuluu suvaitsevaisuus ja monimuotoisuus, mikä koskee niin ikään myös pukeutumista. Toisen ääripään edustajat kuuluttavat, ettei pankkiin voi mennä sukkahousut kasvoilla toisen ääripään julistaessa    burkan käytön kuuluvan heidän uskontoonsa ja arvomaailmaansa.  Näyttää siltä, että asiaan ei ole löydettävissä oikeaa ratkaisua. Vähemmälle huomiolle on kuitenkin jäänyt se, että mimiikka, kehonkieli kuuluu ihmisen ilmaisu- ja viestintäkeinoihin.   Toki joku voi sanoa, ettei mimiikka kuluu ilmeettömään suomalaisen bussissa istujan keinovalikkoon muuta kuin humalassa.   Silloin kun burkan käyttö on jollekin pakollinen julkisilla p...

Yhteydenottolomake

Nimi

Sähköposti *

Ilmoitus *