Parin miljoonan budjetin urheilumuseo on keksityttänyt konsulteilla nimekseen Tahto. Julkisten yksiköiden brändäys on taitolaji. Tie-ja vesirakennuslaitos kompastui siihen aikoinaan yrittäessään brändätä laitosta jotenkin tähän suuntaa: "Tielaitos kunnon tiet laittaa". Se jo luonnoksena herätti hilpeyttä niin paljon, että koko brändäyksestä luovuttiin. Joku kriitikko voi epäillä Tahto nimessä olevan kirjoitusvirhe ja tarkoituksena on ollut nimetä museo Tahkoksi Lauri Pihkalan mukaan. Se olisi käynyt järkeen. Nyt järkeä pitää venyttää pitkästi taakse päin, jotta nimi alkaisi luontevasti sulaa museon nimeksi. Jos tässä yhteydessä halutaan korostaa huippu-urheilun pitkäjänteisyyttä, olisi parempi nimi ollut esimerkiksi Motivaatio tai lyhyesti Moti. Museolle suureki plussaksi voidaan kuitenkin sanoa, että se on pyrkinyt kiitettäväsi lisäämään eloisuuttaan museoille niin tyypillisen staattisuuden ja ummehtuneisuuden sijaan.
Kommentit
Lähetä kommentti