Tapausta on käsitelty julkisuudessa, niin että kuukin punottaa ja sana miekalla mätkitty venäläisiä nilkoille, että hirvittää. Se mitä maalin tuloon jälkeen tapahtui, on järkyttävää ja tuomittavaa. Itse kilpailun aikana Ylen asiantuntija Jauhojärvi huusi loppusuoralle tultaessa ääni käheänä mikrofoniin, että Jouni pysy vasemmalla, pysy vasemmalla. Tosiasia on, että Mäki koko loppusuoran pikkuhiljaa hivuttautui koko ajan suoran vasemmalta oikealle reunalle eikä valinnut lopun ajolinjaansa oltuaan venäläisen edellä, vaan rinnalla. On outoa, jos hiihtäjä ei valitse loppusuoralla lyhintä tietä maaliin.Seuraukset olivat mitä olivat. Ainut rehellinen asiantuntija Kyrö totesi Mäen rikkoneen törkeästi sääntöjä.
Ehkä jotkut ovat havainneet, kuinka HS:n nykyinen pilapiirtäjä Ville Ranta ja hänen edeltäjänsä Kari Suomalainen poikkeavat pilapiirroksiensa ilmaisutyyleiltään kuin yö ja päivä. Suomalainen oli viivan mestari Rannan ollessa viivajoukon tulkki. Tällainen asetelma esiintyy myös monessa muussa taiteen lajissa kuten esimerkiksi kirjallisuudessa. Kalle Päätalo oli yksinkertaisen tapahtumien moniselitteisen ja monimutkaisen kuvaamisen lyömätön kingi, kun taas Antti Tuuri niukkasanaisen kirjoittamisen prototyyppi, aivan kuin ihailemani Albert Camus, esimerkiksi Rutto romanissaan. En haluasi asua missään nimessä Rutossa kuvatussa afrikkalaisessa kaupungissa. Reidar Säreistöniemi oli Lapin värien ponnekas airut norjalaisen Edvard Munchin taulujen tihkuessa Huuto taulussa kammottavan pelottavaa pohjattomuuden tuskaa. Mennään takaisin Ville Rantaan. Hänen vertaamisensa Kari Suomalaiseen ei tee oikeutta Villelle, sillä Kari Suomalaisen aikaan painetulla lehdellä ja tässä tapauk...
Kommentit
Lähetä kommentti