Nyt tämä henkilö on maailman mahtavin mies ei sen takia, että hän olisi teollaan ansainnut tämän kunniamaininnan, vaan sen takia, että hän on maailman voimakkaimman maan johtaja, maan, jolla on maailman voimakkain armeija.
Tämä miehen
jo lapsuusajata tunteneet ovat todenneet, ettei ollut niin pientä leivän palaa,
josta ei olisi vaatinut puolet itselleen, ei ollut pientä maa-alaa, johon ei olisi
vaatinut rakennuslupaa, ei olut…….
Häntä hyvin läheltä
päässeet seuraajat ovat kertoneet tämän miehen pitävän povitaskussaan lappusta,
johon on kirjoitettu:
”Totuudella
ei ole minulle merkitystä. Minun ihailun tarpeellani ei ole rajoja, joten minä
kaunistelen tekojani ja parantelen saavutuksiani. Tätä toteutan useimmiten
jatkuvana pienimuotisena liioitteluna tai patologisena valehteluna.
Julkisivultani olen hurmaava, rakastettava ja lämmin ihminen. Hurmiota ja
lipevyyttä kestää yleensä niin kauan kuin illuusion ylläpitäminen hyödyttää
minua itsenäni ja minun kulloinen lähipiirini jaksaa minua ihailla. Näyttely on
minun tapani saada tahtoni läpi- ja manipuloida muut uskomaan
minua. Mikään minun normaaleissa toiminnoissani ja ulkokuoressani ei
paljasta kypsymätöntä tunne-elämääni, enkä minä ulkopuolisten mielestä vaikuta
epätasapainoiselta saatikka aggressiiviselta. Minulle status, omaisuus, valta
ja meriitit ovat esisijalla verrattuna moraalisiin arvoihin tai
oikeudenmukaisuuteen tosia ihmisiä kohtaan.”
Tämän lapun
hän ottaa esille kokousten välillä ja jopa kokousten aggressiivisessa sykkeessä
muistaakseen, millainen mies loppujen lopuksi on ja millaisen hänen pitää olla,
sillä muutoin hän voi unohtaa. Niinpä hänen persoonansa vaatii joka hetki
jatkuvaa trimmausta itsekkääseen viritykseen parhaan egoistisen päämäärä
saavuttamiseksi.
Kommentit
Lähetä kommentti