Ylen Jälkikaronkka oli saanut kepulta toimeksiannon viedä Massey Ferguson traktori vuodelta 1955 Jupiterin eksoplaneetaksi sen kyvyn takia imuroida runsaasti valtion tukea, missä olosuhteissa ja missä paikassa tahansa, jopa kääpiö planeetoilla. joissa ei ole magneettikenttää suojaamassa aurinko- ja vasemmistosäteilyltä. Ei huolta saarnasi tiheästi puhuva raadin naisjäsen, sillä hänen tietojensa mukaan entinen DI pääministeri oli kehittänyt superkepusport vehnälajin, joka kasvaisi Jupiterille asti, ja näin se samalla eliminoisi kaikki ylimääräiset epä- ja reaalipoliittiset säteilyt jättäen jälkeensä vain tuuman pituisen demarissängen. Säteilyn torjuja oli puoluesihteerin mukaan niin tehokas, että se kepittäisi menne tullen vasemmiston säteilyn torjua Zetorin, jota ei saa sekoittaa sen nimiseen kapakkaan, koska kummankin jäljellä oleva maine näin menehtyisi. Tämän tiedon tultua Orpon korviin tämä ensin käytyään tarkistamassa tilanteen Zetorin ovella, houkutteli entisen pääministerin lähetetiin esikuntineen Vihtavuoren salaiseen tunnelistoon. Tarkoitus olisi, että entinen pääministeri keksisi holviston hämyssä huippuimurin vetämään seteleitä vähänkin raollaan virnisteleviltä valtion momenteilta. Tämän vaaran estämiseksi RKP oli vaihdattanut kaikkien säätiöitään suojaavat suojamuurit ja ennen kaikkea vaihtanut kassakappiensa salasanat, sillä nykyinen salasana KRP voitaisiin Raahessa yhdistää seillä toimivaan paksuja savuja päästävään suurtehtaaseen. Liike Eilen ja Nyt ei anna kommentteja.
Ehkä jotkut ovat havainneet, kuinka HS:n nykyinen pilapiirtäjä Ville Ranta ja hänen edeltäjänsä Kari Suomalainen poikkeavat pilapiirroksiensa ilmaisutyyleiltään kuin yö ja päivä. Suomalainen oli viivan mestari Rannan ollessa viivajoukon tulkki. Tällainen asetelma esiintyy myös monessa muussa taiteen lajissa kuten esimerkiksi kirjallisuudessa. Kalle Päätalo oli yksinkertaisen tapahtumien moniselitteisen ja monimutkaisen kuvaamisen lyömätön kingi, kun taas Antti Tuuri niukkasanaisen kirjoittamisen prototyyppi, aivan kuin ihailemani Albert Camus, esimerkiksi Rutto romanissaan. En haluasi asua missään nimessä Rutossa kuvatussa afrikkalaisessa kaupungissa. Reidar Säreistöniemi oli Lapin värien ponnekas airut norjalaisen Edvard Munchin taulujen tihkuessa Huuto taulussa kammottavan pelottavaa pohjattomuuden tuskaa. Mennään takaisin Ville Rantaan. Hänen vertaamisensa Kari Suomalaiseen ei tee oikeutta Villelle, sillä Kari Suomalaisen aikaan painetulla lehdellä ja tässä tapauk...
Kommentit
Lähetä kommentti