Tämä teksti on suurilla fonteilla HS:n kansisivun etupuolella. Siinä
viitataan vallitsevaan tunnetilaan ja siinä elämisessä. ”Tunteet johtavat
toimintaa”. Tähän voisi vastata joku kyynikko, että olen tunteellisen, mutten
tiedä mikä tunne nyt on menossa.
Kaiken kaikkiaan mainos tuntuu oudolta pandemiatilanteessa. Se tuntuu yhtä absurdilta kuin erään rahoitusyhtiön lause finanssikriisissä: varallisuus on tahtokysymys.
Kaiken kaikkiaan mainos tuntuu oudolta pandemiatilanteessa. Se tuntuu yhtä absurdilta kuin erään rahoitusyhtiön lause finanssikriisissä: varallisuus on tahtokysymys.
Mainoksien absurdius saa konkretiaa, jos menee pankkiin pyytämään lainaa
takauksena pyytäjän kova tahto. Naurun hyrske voi olla samanaikainen ja
samankaltainen kummallakin osapuolella tai toisella on haulikko olalla.
Ei ole mitään uutta, että mainostajat saattavat keksiä melkein mitä tahansa julkaistavaa joutumatta siitä vastuuseen. Eräät pillerien myyjät ovat vuoiskausia mainostaneet olympiavoittajien suulla, että tutkitusti pilleri vaikuttaa luustoon ja elämisen laatuun.
Valtioneuvoston ei pidä nyt tulevassa infossaan, missään nimessä ryhtyä mainostamaan, että kaksi aina kauneimmin vaan kaksin nyt terveellisemmin.
Ei ole mitään uutta, että mainostajat saattavat keksiä melkein mitä tahansa julkaistavaa joutumatta siitä vastuuseen. Eräät pillerien myyjät ovat vuoiskausia mainostaneet olympiavoittajien suulla, että tutkitusti pilleri vaikuttaa luustoon ja elämisen laatuun.
Valtioneuvoston ei pidä nyt tulevassa infossaan, missään nimessä ryhtyä mainostamaan, että kaksi aina kauneimmin vaan kaksin nyt terveellisemmin.
Kommentit
Lähetä kommentti