Ylen Jälkipörssin tuntemattomaksi jäänyt lady vaati studioisäntää soittamaan Topi Kärjen sävelmää Äänisen aallot, koska se oli ainut tapa saada propagoimalla Äänisjärvi liitetyksi Vihreiden nuohousohjelmaan. Tämä sen takia, että Don Liivistön sosiaalinen verkosto oli päässyt pahoin repeytymään retkellä nuoriso tapahtumaan ja ainoaksi verkosto riekaleeksi jäi Lepikon Torpan hyyssykän ja aitan välien vesioja. Siellä kuitenkin Kekkosen haamu kummitteli niin raskaalla kädellä ja nykykyistä valtaeliittiä ruhjoen, että ainoastaan edustaja M Kärnä rohkeni levätä hetken Kekkosvainaan sängyn vieressä lattialla muiden nukkuessa puskien suojissa. Osakehirmu Seppänen ei malttanut olla pyytämättä Lady Hamidia lähteä kanssaan Ääniselle tuulastamaan mainitun ladyn loistavan hymyn hohteessa tonnikaloja, sillä Putinin porukka oli värjännyt kostoksi Liivistölle veden mustaksi. Niinpä Putinilla oli kaksi Mustaa merta. Muutoin Pörssi oli lempeällä tuulella ajaen nuoria, kuin karjaa kapitalistien kivikkoiselle uralle ostamaan osakkeita olutkulhon sijaan. Seppäsen viekkaaksi tarkoitettu ilme kertoi säänvaihdosta, jossa opintolaina oli tarkoitettu mädäntyneen kalastajaveneen kunnostamiseksi Sevettijärven rantaan kilon muikkuja pyytämään, sillä venäläiset olivat ja hamstranneet sata grammaiset särjet kuukausittaisiin muonapakkauksiinsa Aunuksen retkelle ja sieltä edelleen Ahvenanmaan kautta valloittamaan Ukrainaa.
Ehkä jotkut ovat havainneet, kuinka HS:n nykyinen pilapiirtäjä Ville Ranta ja hänen edeltäjänsä Kari Suomalainen poikkeavat pilapiirroksiensa ilmaisutyyleiltään kuin yö ja päivä. Suomalainen oli viivan mestari Rannan ollessa viivajoukon tulkki. Tällainen asetelma esiintyy myös monessa muussa taiteen lajissa kuten esimerkiksi kirjallisuudessa. Kalle Päätalo oli yksinkertaisen tapahtumien moniselitteisen ja monimutkaisen kuvaamisen lyömätön kingi, kun taas Antti Tuuri niukkasanaisen kirjoittamisen prototyyppi, aivan kuin ihailemani Albert Camus, esimerkiksi Rutto romanissaan. En haluasi asua missään nimessä Rutossa kuvatussa afrikkalaisessa kaupungissa. Reidar Säreistöniemi oli Lapin värien ponnekas airut norjalaisen Edvard Munchin taulujen tihkuessa Huuto taulussa kammottavan pelottavaa pohjattomuuden tuskaa. Mennään takaisin Ville Rantaan. Hänen vertaamisensa Kari Suomalaiseen ei tee oikeutta Villelle, sillä Kari Suomalaisen aikaan painetulla lehdellä ja tässä tapauk...
Kommentit
Lähetä kommentti