Ylen Jälkihiki oli niin töpinöissään saatuaan ulkoministeriöltä tehtävikseen ajaa HIFK:n ja HJK:n räyhäkannattajat idän rajan taakse ja panna ne Kiinan ja Mongolian rajalle suorittamaan YK:n rauhanturhatehtäviä. Kunnas kyllä ajatteli, että tätä ennen kaksi miljoonaa salilla käyvää on pantava polkemaan kuntopyörän sijasta generaattoreita tuottamaan sähköä pääministerin ilotulitusjuhliin. Jäsen Valvio oli niin totinen, että itsekin säikähti ulkomuotoaan ja päätti sen tähden aikaistaa anoppinsa sovittua tapaamista. Jäsen Forsblom tulevaisuuden suurena poliitikkona oli niin kiire poistua studiosta onnittelemaan Charles 3:tta Luleå:oon, että unohti lahjaksi tarkoitetun 10 kilon mämmi paketin studion nurkkaan. Kunnas tietenkin ehti huutaa perään, että täällä se vain mätänee ja että hän lähettää sen uber-taksilla Upsalaan ja samalla se voi noutaa arkkipiispan kastamaan kummipojan veneen Susi-Jengiksi eikä Lalliksi, kuten pojanisä vaati. Kuullessaan koripallo sanan istunnon ilmapiiri muuttui hysteeriseksi jokaisen yrittäessä upottaa hook heitolla sohvan tyynyjä roskakoriin. Lähetyksen vuorossa oleva taistolainen valvoja pani hetkeksi käsissään olevat sirppi ja vasara liput lattialle makaamaan, mistä toinen vielä taistolaisempi ilmiantaja ideologian vihaa puhkuen asetti ne kauniiksi viuhkaksi lähetyksen taustakuvaa elävöittämään. Istunnon loppuaika meni tappelun nujakassa vahtimestari kommareiden ja istuntoon osallistujien kesken.
Ehkä jotkut ovat havainneet, kuinka HS:n nykyinen pilapiirtäjä Ville Ranta ja hänen edeltäjänsä Kari Suomalainen poikkeavat pilapiirroksiensa ilmaisutyyleiltään kuin yö ja päivä. Suomalainen oli viivan mestari Rannan ollessa viivajoukon tulkki. Tällainen asetelma esiintyy myös monessa muussa taiteen lajissa kuten esimerkiksi kirjallisuudessa. Kalle Päätalo oli yksinkertaisen tapahtumien moniselitteisen ja monimutkaisen kuvaamisen lyömätön kingi, kun taas Antti Tuuri niukkasanaisen kirjoittamisen prototyyppi, aivan kuin ihailemani Albert Camus, esimerkiksi Rutto romanissaan. En haluasi asua missään nimessä Rutossa kuvatussa afrikkalaisessa kaupungissa. Reidar Säreistöniemi oli Lapin värien ponnekas airut norjalaisen Edvard Munchin taulujen tihkuessa Huuto taulussa kammottavan pelottavaa pohjattomuuden tuskaa. Mennään takaisin Ville Rantaan. Hänen vertaamisensa Kari Suomalaiseen ei tee oikeutta Villelle, sillä Kari Suomalaisen aikaan painetulla lehdellä ja tässä tapauk...
Kommentit
Lähetä kommentti