Liikenneministeri Risikko lopettaa hankkeen autoveron
saamiseksi osin ajokilometreihin perustuvaksi. Ollilan työryhmä oli esittänyt
viime vuoden lopulla tätä ratkaisua. Siinä tiedettiin jo silloin olevan monia ongelmia,
mutta pääperuste oli selvä ja kannatettava: joka kuluttaa ja saastuttaa, se
maksaa.
Hanke sai nolon lopun Risikon sanottua, että pitää ensin selvittää asiaa kokonaisvaltaisesti. Tunnetusti tällainen kehittäminen johtaa kokonaisvaltaiseen odottamiseen, mikä sopii hyvin kokoomukselle.
Vielä nolommaksi luopumisen tekee se, että päätös ei ole
Riskon, vaan lobbareiden ajama voimakas suositus, joka myös toteutuu. Kaikken
noloin puoli on kuitenkin siinä, että hanke olisi kannattanut jo
tuotekehittely- ja innovaatiosyistä viedä päätöksenteon vaiheeseen asti. Nyt työnnettiin monet jo oraillaan kypysvät innovaatiot sivuun.
Ehkä se oli tarkoituskin ja päästää markkinavoimat jylläämään kaikkien
kaistojen leveydeltä.
Hanke sai nolon lopun Risikon sanottua, että pitää ensin selvittää asiaa kokonaisvaltaisesti. Tunnetusti tällainen kehittäminen johtaa kokonaisvaltaiseen odottamiseen, mikä sopii hyvin kokoomukselle.
Kommentit
Lähetä kommentti