Ylen Jälkihiki oli töpinöissä keksittyään keinon siihen, miksi mc-hiihtäjämme eivät hiihdä omalla tasollaan. Tämä erityisesti näkyi Ivo Niskasen puuhissa. Mies oli maalihaastattelussa raivoissaan, koska omien sanojensa mukaan ei ollut saanut itsestään irti kaikkea, mitä kehossa oli sinä hetkellä oli ollut. Sisko Kerttu oli huikannut kameran raosta, ett Iivoa vaivaa pohojolaisittain lesteeni ei laiskuus. Iivo suuttui tästä ja raivokkaasti selitti, että oli vahingossa ottanut kopista suksia hakiessaan Remy Lindholmin hiihtotason mukaansa ja vahingossa virittänyt sen päälleen lähtö innostuksessaan. Hän oli kyllä yrittänyt irrottautua siitä jo ensimmäisessä nousussa, mutta Remy varovaisena miehenä oli sutinut tason kiinni erikeeperillä, joten koko kisa oli pilalla. Sen sijaan Hyvärinen oli koko varikkoajan kytännyt Kläebua saadakseen siepatuksi sen hupparin alta hänen tähän kilpailuun käyttämänsä tason, jota edusti kaulaan sidottu liina. Hyvärinen oli pari kertaa yrittänyt ja epäonnistuttuaan Kläbo tason sieppaamisessa. Tämä jälkeen Hyvärien oli yrittänyt tempaista Kalle Halvarssonin tason, joka roikkui tämän lanteilla, mutta kaatunut pahasti sivuvasemmalle loukaten molemmat peukalonsa. Tämä jälkeen Hyvärinen soitti Kirvesmiehelle kysyen missä hänen säilyttää tasoaan. Tämä kuultuaan Kirvesniemi alkoi etsiä hoitopaikan puhelinnumeroa.
Ehkä jotkut ovat havainneet, kuinka HS:n nykyinen pilapiirtäjä Ville Ranta ja hänen edeltäjänsä Kari Suomalainen poikkeavat pilapiirroksiensa ilmaisutyyleiltään kuin yö ja päivä. Suomalainen oli viivan mestari Rannan ollessa viivajoukon tulkki. Tällainen asetelma esiintyy myös monessa muussa taiteen lajissa kuten esimerkiksi kirjallisuudessa. Kalle Päätalo oli yksinkertaisen tapahtumien moniselitteisen ja monimutkaisen kuvaamisen lyömätön kingi, kun taas Antti Tuuri niukkasanaisen kirjoittamisen prototyyppi, aivan kuin ihailemani Albert Camus, esimerkiksi Rutto romanissaan. En haluasi asua missään nimessä Rutossa kuvatussa afrikkalaisessa kaupungissa. Reidar Säreistöniemi oli Lapin värien ponnekas airut norjalaisen Edvard Munchin taulujen tihkuessa Huuto taulussa kammottavan pelottavaa pohjattomuuden tuskaa. Mennään takaisin Ville Rantaan. Hänen vertaamisensa Kari Suomalaiseen ei tee oikeutta Villelle, sillä Kari Suomalaisen aikaan painetulla lehdellä ja tässä tapauk...
Kommentit
Lähetä kommentti