Suomen keihäsmiehet ovat aina osittaneet solidaarisuutta ja yhteishenkeä kilpailuissa ja niiden ulkopuolella. Nyt Pariisissa nähtiin ikävää käytöstä Keräsen heittäessä oman ennätyksensä yli 85 metriä ja samalla selviytymällä karsinasta itse kilpailuun. Helanderin ilmeet eivät tästä värähtänytkään eikä takapuoli noussut penkiltä Keräsen ennätys heiton jälkeen, vaan mies istui mutrussa suin. Tämä on noloa käyttäytymistä joukkuekaverilta etenkin, kun tässä tilanteessa yleensä kaveri onnittelee pitkän kaaren heittänyttä joukkuekaveria.
Ehkä jotkut ovat havainneet, kuinka HS:n nykyinen pilapiirtäjä Ville Ranta ja hänen edeltäjänsä Kari Suomalainen poikkeavat pilapiirroksiensa ilmaisutyyleiltään kuin yö ja päivä. Suomalainen oli viivan mestari Rannan ollessa viivajoukon tulkki. Tällainen asetelma esiintyy myös monessa muussa taiteen lajissa kuten esimerkiksi kirjallisuudessa. Kalle Päätalo oli yksinkertaisen tapahtumien moniselitteisen ja monimutkaisen kuvaamisen lyömätön kingi, kun taas Antti Tuuri niukkasanaisen kirjoittamisen prototyyppi, aivan kuin ihailemani Albert Camus, esimerkiksi Rutto romanissaan. En haluasi asua missään nimessä Rutossa kuvatussa afrikkalaisessa kaupungissa. Reidar Säreistöniemi oli Lapin värien ponnekas airut norjalaisen Edvard Munchin taulujen tihkuessa Huuto taulussa kammottavan pelottavaa pohjattomuuden tuskaa. Mennään takaisin Ville Rantaan. Hänen vertaamisensa Kari Suomalaiseen ei tee oikeutta Villelle, sillä Kari Suomalaisen aikaan painetulla lehdellä ja tässä tapauk...
Kommentit
Lähetä kommentti