Sivut

torstai 3. joulukuuta 2015

1740. Narsistin tunnustus

     ”Totuudella ei ole minulle merkitystä. Minun ihailun tarpeellani ei ole rajoja, joten minä kaunistelen tekojani ja parantelen saavutuksiani. Tätä toteutan useimmiten jatkuvana pienimuotisena liioitteluna tai patologisena valehteluna. Julkisivultani olen hurmaava, rakastettava ja lämmin ihminen. Hurmiota ja lipevyyttä kestää yleensä niin kauan kuin illuusion ylläpitäminen hyödyttää minua itsenäni ja minun kulloinen lähipiirini jaksaa minua ihailla. Näyttely on minun tapani saada tahtoni läpi- ja manipuloida muut uskomaan minua.  Mikään minun normaaleissa toiminnoissani ja ulkokuoressani ei paljasta kypsymätöntä tunne-elämääni, enkä minä ulkopuolisten mielestä vaikuta epätasapainoiselta saatikka aggressiiviselta. Minulle status, omaisuus, valta ja meriitit ovat esisijalla verrattuna moraalisiin arvoihin tai oikeudenmukaisuuteen tosia ihmisiä kohtaan.”

    Yllä oleva on  ajankohtainen itsetutkistelun paikkaa päivän politiikassa. Teksti rankahko muunnelma lainauksen lainauksesta 2.12 Uusi Suomi verkkolehden keskusteluista. Pohjatekstin  tekijä on jäänyt tuntemattomaksi.
narsisti, narsistismi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti