Oikeusministerin tehtäväkuvaan kuuluu keskeisesti johtaa ja koordinoida lainsäädäntötyötä. Näin on aina ollut ja tullee olemaan. Tästä seuraa, että hän käyttää tai hänellä on mahdollisuus käyttää yhtä voimakkaimmista yhteiskuntaan kohdistuvista ohjausmekanismeista: lainsäädäntöä. Siksi tämä ministerisalkkku on arvossaan.
Oikeusministeri muiden muassa osallistui vilkkaasti 10.10. 2013 Yle Fem Osb. Debatt-keskusteluun prostitutiosta ja kommentoi terävästi tätä tärkeää aiheta. Hyvä näin.
Sen sijaan yhteiskunnallisesti merkittävästä säätiölakiuudistuksesta hänellä ei ole muuta sanottavaa kuin, että nykytilanne paranee. PRH:n kaupparekisterin päällikkö sanoi samassa yhteydessä, että säätiölaki tulisi säätää nykyistä tiukemmaksi ja että vain puolitoista henkilöä on valvomassa kaupparekisterissä säätiöitä. Tämä on merkillistä ja ehkä tarkoitushakuista. Julkisuuteen muuta kautta tihkuneiden tietojen mukaan uusi säätiölaki tarjoaisi mahdollisuuden säätiöille nykyistä laajempaan liiketoimintaan.
Herää kysymys, pidetäänkö säätiölakiuudistuksen valmistelu tarkoituksellisesti pois julkisuudesta vai onko kyse vain huolimattomuudesta. Mennääkö uudistuksessa osakeyhtiöiden reviirille?
On myös kummallista, ettei oikeusministeri Greenpeace-tapauksesa ole ottanut kantaa, millä tavalla ministeri voi puuttua meinellään oleviin oikeudellisiin prosesseihin.
Oikeusministeri muiden muassa osallistui vilkkaasti 10.10. 2013 Yle Fem Osb. Debatt-keskusteluun prostitutiosta ja kommentoi terävästi tätä tärkeää aiheta. Hyvä näin.
Sen sijaan yhteiskunnallisesti merkittävästä säätiölakiuudistuksesta hänellä ei ole muuta sanottavaa kuin, että nykytilanne paranee. PRH:n kaupparekisterin päällikkö sanoi samassa yhteydessä, että säätiölaki tulisi säätää nykyistä tiukemmaksi ja että vain puolitoista henkilöä on valvomassa kaupparekisterissä säätiöitä. Tämä on merkillistä ja ehkä tarkoitushakuista. Julkisuuteen muuta kautta tihkuneiden tietojen mukaan uusi säätiölaki tarjoaisi mahdollisuuden säätiöille nykyistä laajempaan liiketoimintaan.
Herää kysymys, pidetäänkö säätiölakiuudistuksen valmistelu tarkoituksellisesti pois julkisuudesta vai onko kyse vain huolimattomuudesta. Mennääkö uudistuksessa osakeyhtiöiden reviirille?
On myös kummallista, ettei oikeusministeri Greenpeace-tapauksesa ole ottanut kantaa, millä tavalla ministeri voi puuttua meinellään oleviin oikeudellisiin prosesseihin.
Kommentit
Lähetä kommentti